söndag 5 februari 2017

Fördelning i ISK 170205

Här är den senaste uppdateringen över fördelningen på mitt investeringssparkonto. Jag har haft som mål att H&M ska minska sin dominans i portföljen vilket också har skett. Ett nytt bolag återfinns nu i portföljen och detta är NIBE som jag tror kan utvecklas fint på lång sikt. Framförallt i den allmänna omställning som vi behöver göra där olja på sikt inte kommer fungera (oavsett vad Trump nu säger). De är också framåt och köper bolag vilket känns bra då de verkar kunna omsätta köpen till verkstad och nya vinster.

Det som också är en skillnad nu är att fonder totalt uppgår till 9 % av portföljens värde. Jag ser att jag behöver fortsätta ha en balans med viss andel fonder med låga avgifter för att få en bredd. Dock är det alldeles för intressant och roligt att direktäga aktier, så det kommer fortsatt vara den stora majoriteten av portföljen även framåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar